Hogyan választunk gyermekünknek iskolát?A középiskolai központi írásbeli felvételik csak most zajlottak le, de sok szülő most keres általános iskolát nagycsoportos gyermekének. Akinek lakóhelyén több általános iskolai is működik, milyen szempontok alapján választja ki a számára és főleg gyermekének a legmegfelelőbbet?


Mi a 10 leggyakoribb kérdés, amit felteszünk, amikor gyermekünknek iskolát keresünk?

 

  1. Van-e az iskolának olyan speciális, kiemelt oktatási területe, (pl. emelt óraszámú idegen nyelv, sport, ének, rajz stb.) amelyben emelt szinten tanulhat csemeténk?
  2. Milyen az iskola híre –továbbtanulási mutatói, az ott megszerzett tudás értéke.._?
  3. Ki lesz az elsős pedagógus (a pedagógus személyisége, híre, eredményei stb.)?
  4. Az iskola hangulat mennyire barátságos, vidám?
  5. Milyen lehetőségeket biztosít gyermekünknek a szabadidő hasznos eltöltésére? (Helyben lehetősége van-e a kisdiáknak a művészeti képzés választott tanszakán tanulni, szakkörök választéka, síoktatás, síelés lehetősége, külföldi utak ösztöndíjak lehetősége stb.?)
  6. Lehetősége van-e a diáknak, hogy tehetséggondozó foglalkozásokon részt vegyen, szükség esetén egyéni kiscsoportos fejlesztéseken, felzárkóztató foglalkozásokon mélyítse el magában az elsajátítandó tananyagot?
  7. Milyen az iskolai fegyelem?
  8. Milyen az iskolai tanulói összetétele és milyen egzisztenciális, társadalmi háttérrel rendelkeznek azok a szülők, akik ezt az intézményt választják?
  9. Az iskolán belül van-e lehetőség továbbtanulásra (pl. gimnázium, szakképző iskola tartozik-e az intézményhez)?
  10. Milyen közel van az oktatási intézmény a lakóhelyhez?

A gyakori szülői kérdések között nem egy van, amely a kirekesztést, a szegregációt feltételezi, ezek ellen sok önkormányzat, iskolai körzethatárok kialakításával és a hátrányos helyzetű, illetve halmozottan hátrányos helyzetű tanulók a települési iskolákon belüli egyenlő elosztásával próbálnak védekezni. Természetesen a szülői lelemény minden önkormányzati körzethatárnál és rendeletnél találékonyabb!

Mártonné Ritter Mária, a Táltos Tehetséggondozó Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (6723 Szeged, Pósz Jenő u.2.) igazgatója, elmondta, hogy az általa vezetett oktatási intézmény tanulóinak számos lehetőséget kínál tehetségük kibontakoztatására. Az iskola specialitása, az egyéni képességek fejlesztésére, a mindennapi életben alkalmazható tudás elsajátíttatására, a tehetséggondozásra törekvő oktatás. Az ide járó diákok első osztálytól angolul és németül emelt óraszámban tanulhatnak. A tehetséggondozó és felzárkóztató órák az iskolai óraterv szerves részei. A számtalan szakkörön kívül zene, képzőművészeti, dráma művészeti iskolai tanszakok színesítik a szabadidős foglalkozások kínálatát. Számos sportolási lehetőség közül az igazgatónő a sakkozás, görkorcsolyázás és a kajakozás lehetőségét emelte ki. A kiemelkedő nebulókat az intézmény ösztöndíjakkal támogatja. Középiskolai továbbtanulást megkönnyítik a diákok számára, hiszen felvételi nélkül kerülhetnek be az iskola dráma-média specialitású gimnáziumába, illetve a szakképzés keretében számos OKJ-s sikerszakmát sajátíthatnak el a fiatalok.

TÁLTOS ISKOLA - A MAGÁNISKOLA