Iskolánk pedagógiai programja súlyt helyez arra, hogy a tanulók a nyilvánosság előtt is megmutathassák képességeiket. Diákjaink rendszeres szereplői és vendégei települési ünnepségeknek, megyei fesztiváloknak, országos vetélkedőknek, versenyeknek, mindenfajta művészeti megmérettetésnek.

A szegedi székhelyen viszonylag alacsony iskolai létszámunk ellenére tanulóink magasan felülreprezentáltak a nagyhírű országos és a győzelem tekintetében presztízskérdést jelentő rangos városi versenyeken. Ez azt jelenti, hogy a döntő megmérettetések szűkre szabott mezőnyébe is csoportosan érkeznek a táltikák. Tarolnak a Kis Matematikusok Országos Levelező Versenyén, de a Zrínyi Ilona Országos Matematika versenyen csapatban is csak a győzelmet fogadják el maguktól ezek a gyerekek, és persze így szerepelnek az egyéni mezőnyben is. És ugyanez történik a Kalmár László Matematikaversenyen. Az informatikai eredmények csak a ráadást jelentik: győzelmek számítástechnika versenyeken, s Országos győzelem a LOGO-bajnokságon. Alsó tagozatos kis nyelvészversenyzőink országos aranykoszorús minősítést szereztek levelező kategóriában, ugyanez élesben: a Bendegúz nyelvészverseny megyei döntője a Táltosról szólt, vagyis a győzelemről: mint már annyiszor, irány az országos döntő! Folytathatnánk a sort a Simonyi Zsigmond helyesírási vagy akár az angol-magyar komplex versennyel és a hasonlóan jó eredményekkel.

 
Nem marad le a művészeti iskola sem: A siklósi "Máté evangéliuma" VI. országos rajzpályázaton két különdíjat nyert iskolánk. (2002. november 30.) A Zalai Művészeti Fesztiválon Lenti telephelyünkről mindkét tánccsoportunk országos döntőbe jutott 2003 tavaszán. A megyei lapok folyamatosan cikkeznek művészeti iskolai életünkről, a tehetségek gondozásáról, vitathatatlan eredményeinkről.
 
Az OKÉV (Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont) országos iskolafelmérő füzeteiben, a több ezer intézmény hatékonysági mutatóit összegző anyagában az olvasási és a matematikai képességek kialakításában mindössze 3-4 jobbat regisztrált a Táltosnál:
OKÉV Iskolai felmérés eredménye